Για τη βδομάδα που έρχεται αγαπητοί μου μαθητές σας προτείνω τα παρακάτω.
Για την Ε και Στ τάξη:
Ζωγραφίστε στη σελίδα αυτή σχήματα (τετράγωνα, κύκλους, τρίγωνα κτλ) και πατήστε το play ▶. Θα εκπλαγείτε! Αυτή η εφαρμογή βασίζεται στη θεωρία του καλλιτέχνη Wassily Kandinsky, ο οποίος συνέκρινε τη ζωγραφική με τη μουσική σύνθεση, και μετατρέπει ό,τι σχήμα ζωγραφίζετε σε μουσικό ήχο. Καλές "μουσικό-εικαστικές" δημιουργίες!!!
Για τις τάξεις Γ και Δ:
Για τις τάξεις Γ και Δ:
Θα πάτε στη σελίδα αυτή του Chrome Music Lab με τα πλασματάκια που παίζουν κρουστά. Αν κάνετε κλικ στις τελείες στο κάτω μέρος εμφανίζονται σχήματα. Φτιάξτε μια σειρά σχημάτων της αρεσκείας σας και βάλτε το να παίξει πατώντας το play ▶. Έτσι φτιάχνουμε τους ρυθμούς που δεν είναι άλλο παρά μοτίβα που επαναλαμβάνονται στο χρόνο. Αν θέλετε μπορείτε να αλλάξετε ορχήστρα κρουστών πατώντας το βελάκι δεξια από τα πλασματάκια. Καλή διασκέδαση!!!
Για τις τάξεις Α και Β:
Διαβάστε την ιστορία του ρολογιού (παραλλαγή δραστηριότητας από το βιβλίο του δασκάλου της μουσικής της A & B δημοτικού) και παίξτε με το ανάλογο κουζινικό τα ρυθμικά σχήματα που έχουμε μάθει ως τώρα:
"Πριν ένα
μήνα χάλασε το ξυπνητήρι μου και πήγα
στο μαγαζί του ρολογά και αγόρασα ένα
ρολόι που ήταν πολύ μεγάλο. Το πήρα
μεγάλο γιατί πίστευα ότι θα κρατούσε
πιο πολύ καιρό από το προηγούμενο που
είχα. Όμως είχε ένα πρόβλημα αυτό το
ρολόι. Έκανε πολύ φασαρία κατά τη διάρκεια
της νύχτας και δεν μπορούσα να κοιμηθώ.
(χτυπώ με την ξύλινη κουτάλα το ταψί δυνατά):
Το πήγα πίσω την άλλη κιόλας μέρα και
ζήτησα ένα άλλο που να κάνει λιγότερη
φασαρία. Μου έδωσαν ένα μικρότερο, πιο
ήσυχο αλλά είχε κι αυτό πρόβλημα. Χτυπούσε
πολύ γρήγορα!
(χτυπώ απαλά δύο ξύλινες κουτάλες μεταξύ τους):
Αδύνατο να κοιμηθώ όλη νύχτα και το
πήγα πίσω και μου έδωσαν ένα ειδικό για
την περίπτωσή μου, ένα ηλεκτρονικό που
δεν έκανε κανένα ήχο:
Έτσι μετά από πολλές μέρες κατάφερα να κοιμηθώ ήσυχα...
Ακούστε εδώ τι άκουσα στον ύπνο μου, όταν ονειρευόμουν."
Το βιεννέζικο μουσικό ρολόι (Από τη σουίτα Hary Janos του Z. Kodaly)